söndag 15 februari 2009

DKW Junior

Jag har suttit och tittat igenom mitt rätt stora bildarkiv och konstaterat att jag har många bilder som skulle vara roliga att visa. Många av dem kommer från olika projekt jag har grejat med genom åren. Ett av dem var att fotografera min pappas älskade, lilla DKW Junior.

När han och mamma var unga på 1960-talet ägde de just exakt sen sådan här DKW. Genom åren har pappa sagt att det är den absolut sämsta bil han någonsin har ägt, samtidigt är det den enda typ av bil han skulle vilja äga igen.

För tre år sedan blev han sugen på att köpa en och ha som sommarbil. Han började leta - och hittade snart den här pärlan som är helt i originalskick. Visst är den liten och söt!
Och gissa om folk tittar när man kommer körande i den... :)


/Karina

1 kommentar:

Annika sa...

Vilken pärla.... Kram Annika